Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Det här är second best"

Publicerad: 14 april 2011, 14:32

Idag publicerade Metro det sista nomineringsbidraget av tio i Metros och Resumés tävling Creative Print Awards. Mellan den 30 mars och 14 april har ett bidrag om dagen publicerats i tidningen. Vinnaren erhåller en annonskampanj i Metro värd 3 miljoner kronor. Reklambyrån Ellermore står för tävlingens sista bidrag.


Ämnen i artikeln:

Creative Print Awards

Ellermore:s bidrag till Creative Print Awards.

Creative Print Awards är en tävling skapad av Metro och Resumé där framtagandet av kreativa annonslösningar står i centrum. Det näst sista bidraget i tävlingen är från reklambyrån Ellermore, uppdragsgivare är Cederroth.

Hur tänkte ni kring annonsen?
– Produkten som vi jobbar med är en av Sveriges mest sålda bars och riktar sig mot unga kvinnor som vill komma i form inför beach 2011. Det vi ville visa på var resultatet av att äta produkten, äter man mindre blir man mindre. Vi ville att hela sidan skulle se krympt ut, även paginering och text men vi fick inte påverka den redaktionella texten på det sättet, säger Sara Fischer, copy på Ellermore, till Resume.se.

Är ni nöjda?

– Det är lätt att det redaktionella innehållet tar över när man försöker sig på ett kreativt grepp, det var mycket negativa rubriker på vårt uppslag. Men man kan inte göra något åt det som händer i världen och vi hoppas att vår målgrupp har förståelse för det, säger Sara Fischer.

Hon fortsätter:

– Vi ville egentligen ha effekten av att hela sidan krympt, men det här är second best. Vi är jättenöjda med utförandet. Vår kund är också jättenöjd, de fick två nya införanden i en kampanj som redan pågår.

Arbetsgrupp:

Projektledare: Lena Olander/Lena Falk
Ad: Peter Lager
Copywriter: Sara Fischer
Original: Åsa Wallin
Produktionsledare: Jesper Widén

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Creative Print Awards

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.