Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Det känns som en riktig rivstart”

Publicerad: 5 februari 2013, 11:47

Foto: Pressbild.

Nystartade M&C Saatchi med dess vd Bjarte Eide i spetsen har fått en rivstart – byrån drog igång i december. Byrån vinner LG Electronics i hela Norden. Fler nya kunder kommuniceras inom kort: – Vi har en väldigt positiv utveckling för tillfället så det känns som en riktig rivstart, säger Bjarte Eide.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiLG ElectronicsBjarte Eide

”Brutal simplicity of thought” är ledstjärnan i all verksamhet för  M&C Saatchi. Det var också detta LG Electronics föll för i sitt val  av byrån för samtliga kanaler och affärsområden:

– M&C Saatchi  drivs av en uttalad ambition att förenkla saker. Vi anser att det  enklaste fastnar snabbar och ligger kvar längre i den medieverklighet  som vi befinner oss i. Vi tror också att det alltid är betydligt enklare  att komplicera saker än tvärtom, säger Bjarte Eide.

Han vill inte gå  in specifikt på vad man har för planer för LG Electronics framöver, men  sticker inte under stol med att det är en rejäl utmaning som väntar för  byrån:
– LG befinner sig i en av de mest snabbrörliga och  konkurrensutsatta branscherna, men det gör också det till en av de mest  spännande och utmanande kategorierna som man kan jobba med som  reklamman, säger Bjarte Eide.

Vad har er samlade kompetens hos M&S Saatchi Sverige för erfarenhet av uppdrag för liknande kunder som just LG?
– Jag  var bland annat ansvarig för Nokias kommunikation på ett globalt plan  under den tiden som jag satt i London, säger Bjarte Eide.

Han säger  sig inte känna till hur många som slogs om just LG-uppdraget, men har  ändå förstått att det rör sig om en större upphandling.

Bjarte Eide kan  heller inte uppge något exakt datum för när man ska visa upp sitt första  arbete för LG, men det råder inget tvivel om att det brinner i  knutarna:
– Arbetet påbörjas nu och förhoppningsvis får vi se något inom kort, säger Bjarte Eide.

Det här måste ändå vara er första riktiga storkund?
– Det  är väl snarare den första kunden som vi väljer att gå ut med. Vi har  fler nya kunder att presentera inom kort, säger Bjarte Eide.

Hur påverkar LG-vinsten byråns expansionsplaner?
– Vi har som sagt en mycket positiv utveckling för tillfället, säger Bjarte Eide.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.