Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Det vackra i att åldras lyfts fram i Ingos sista kampanj för Barncancerfonden

Publicerad: 30 april 2019, 10:12

Barncancerfondens nya kampanj syns bland annat i tunnelbanan i Stockholm.

"Ett långt liv är ingen självklarhet" är temat i den sista kampanjen inom Barncancerfondens samarbete med Ingo, som lyfter fram det vackra i att åldras.


Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenIngoReklam

Barn och den blå stolen har länge varit centrala inslag i Barncancerfondens kommunikation. I den nya kampanjen lyfts istället äldre människor fram. De berättar om sina långa liv, något som inte alltid är en självklarhet för barn som drabbas av cancer. Idag överlever dock cirka 85 procent av alla barn som drabbas – så sent som på 70-talet överlevda bara 50 procent.

Kampanjen markerar också avslutet på Barncancerfondens samarbete med Ingo som pågått i fem år. Ingo har valde att inte vara med i Barncancerfondens byråupphandling.

– Vi vill genom kampanjen tacka alla våra givare som har finansierat forskningen bakom den här fantastiska utvecklingen. Den blir också ett fint avslut på vårt framgångsrika samarbete med Ingo som med sin kreativa kommunikation har hjälpt oss att öka insamlingen under många år. Barncancer är dock fortfarande den vanligaste dödsorsaken i Sverige för barn mellan 1 och 14 år och Barncancerfonden kommer fortsätta kampen tills vår vision om att utrota barncancer uppnås, säger Michel Brygiewicz på Barncancerfonden, i ett pressmeddelande.

Fotograf Andreas Lind har tillsammans med Ingo fotograferat, filmat och intervjuat åtta personligheter som alla har gemensamt att ha upplevt ett långt och innehållsrikt liv. I kampanjen syns bland andra Margit, 101 år och Graham, 91 år, men även Louise, snart fem år och Bo precis fyllda tre.

– Det har varit en ära att få jobba med Barncancerfonden under så många år och få vara med på en fantastisk resa. Det är med stolthet vi släpper denna nya kampanj, som ju är det yttersta som Barncancerfonden jobbar stenhårt för – att alla ska få möjligheten att bli gamla, säger Björn Ståhl, executive creative director på Ingo, i pressmeddelandet.

Kampanjen kommer att synas på bio, TV, print, SoMe, OLV och OOH.

Barncancerfonden - Långt liv from ingosthlm on Vimeo.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenIngoReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.