Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Det var som Catten!

Publicerad: 19 April 2012, 10:57

Mads Mikkelsen har gjort stor succé i Fritidsresors reklam.

Fritidsresors nordiska reklambyråpitch är avgjord. Catt och Co tar hem uppdraget som är värt runt 5 miljoner kronor i byråintäkt. – Det var en professionell och bra pitch, säger Catt Olsson, vd på Catt och Co.


Ämnen i artikeln:

Catt & CoFritidsresor

Fritidsresor bröt samarbetet med Scholz & Friends strax efter årsskiftet, och har sedan dess befunnit sig på jakt efter en ny reklambyrå. Efter en längre tids pitchande har de nu hittat en ny partner i Catt & Co.
– De tog fram ett manér som var väldigt fräscht och visuellt tilltalande, samtidigt som det har stora möjligheter att tas ut online. Det är viktigt eftersom majoriteten av alla våra resor köps på nätet, säger Lottie Knutson, kommunikationsdirektör på Fritidsresor.  

Hon ingår, tillsammans med nordiska marknadschefen Anna Berndt och cd:n Jessica von Horn, i gruppen som höll i pitchen.  
– Vi har verkligen gjort detta byråval från grunden, helt utan några initiala preferenser för någon enskild byrå. Efter att ha träffat över tio rekommenderade och högpresterande byråer fördjupade vi diskussionerna med tre aktörer, för att till slut landa hos Catt och Co, säger Anna Berndt i ett uttalande.

För Catt och Co betyder den nya kunden stor glädje, men också klirr i kassan. Uppdraget är värt mellan 3-5 miljoner kronor årligen i byråintäkt, även om ingen av parterna vill kommentera siffran.  
– Det är ett lustfyllt varumärke som är kul att jobba med, och roliga och bra uppdragsgivare. Lust är lite av vår affärsidé, säger Catt Olsson.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Catt & CoFritidsresor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.