Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Det var som en studentfest!"

Publicerad: 15 april 2011, 12:00

Guldägg – och Titanägg – för kampanjen ”Dont´t tell Ashton”. Reklamstudenterna från Berghs School of Communication hade all anledning att fira i natt. – Det var som en studentfest, säger Maria Sandberg.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationGuldägget 2011

Olle Isaksson, Lina Appelgren, Sara Eriksson, Maria Sandberg

”Don´t tell Ashton” vann igår både Guldägg i kategorin PR och det tunga Titanägget.
Kampanjen, som gjorts av elever från Berghs School of Communication, vann också pris i amerikanska Andy Awards i natt.

– Helt sjukt. Det känns otroligt bra att sitta där på galan med ett rum fullt av begåvade människor, som man haft som idoler, och att få deras godkännande. Det är som att bli godkänd innan man ens gått ut Berghs. Sjukt inspirerande, säger Olle Isaksson.

Hur var firandet?
– Vi har fortfarande inte hittat en i gruppen, ha ha. Det var lite som en skolavslutning, säger Olle Isaksson.

Maria Sandberg fyller i:
– Det var som en studentfest!

Hur tror ni att det här kommer att påverka er framtid inom branschen?
– Folk kommer att tro på en redan från början. De kommer att ha ett större förtroende för en, säger Maria Sandberg.

– Man kommer att våga stå på sig och tro på det man gör, säger Olle Isaksson.

Vad tyckte ni om galan i övrigt?
– Jag tycker det var ganska bra. Det är kul när folk i branschen kommer fram och gratulerar, säger Sara Eriksson.

Hur har reaktionerna från branschen varit?
– Vi har fått väldigt positiva reaktioner. Jag har fått mejl från både svenska och internationella stjärnkreatörer som velat gratulera till ett bra jobb, säger Olle Isaksson.

Ni vann ju guld på Andys i natt också. Hur var det?
– Fyra kollegor i New York var och hämtade diplomet i natt. Men de tappade bort det på en bar, ha ha, säger Lina Appelgren.

I vintras vann ”Don´t tell Ashton” även ett Guld i Eurobest.

Vinnarna

Byrå: Berghs School of Communication Bidragsnamn: Don’t tell Ashton Uppdragsgivare: Berghs School of Communication Produktionsledare: Lina Appelgren IC, Kreatör: Maja Folgerö, Olle Isaksson, Jonas Åhlen, Dinny Zerge, Felippe Mont IC, Strateg: Johan Gerdin, Victoria Nyberg PR: Maria Sandberg, Sara Eriksson Kodning: Mikael Holm Uppdragsgivare ansvarig: Åsa Marklund

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.