Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DHL tar avstånd från reklamkupp

Publicerad: 24 februari 2014, 15:33

Jung von Matt ska stå bakom den virala succén.

DHL hade ingenting att göra med reklamkampanjen som lurade konkurrenterna att paket med företagets text på. Kuppen ska ha läckt från en intern tävling på byrån Jung von Matt.


Ämnen i artikeln:

Jung von MattDHL

Videon där DHL:s konkurrenter bär omkring på lådor med texten "DHL is faster" ska inte vara skapad av DHL själva.

DHL har tagit avstånd från tilltaget och hänvisar till Jung von Matt i Tyskland, som ska ha gjort kampanjen i en intern tävling.

Videon har hittills fått över tre och en halv miljon visningar på YouTube.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Jung von MattDHL

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News