Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag28.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DI väljer Ruth

Publicerad: 29 April 2013, 12:16

Henrik Stangel, vd på DI.

Det är reklambyrån Ruth som blir huvudbyrå för Dagens Industri. Avgörande faktor i upphandlingen blev personkemin. – Vi gillade Ruths utmanarattityd, säger DI:s vd Henrik Stangel.


Ämnen i artikeln:

RuthJung von MattHenrik StangelDagens Industri

I februari berättade Resumé om hur det gick till när Dagens Industri gick ut i pitch. Vd Henrik Stangel gjorde en klassisk "kupp" när han från scenen på Årets Byrå berättade att de sökte ny byrå.   Nu är upphandlingen avslutad.  
– Mitt lilla tilltag på Årets Byrå fungerade bättre än jag hade trott. Faktum är att jag blev lite förvånad över det enorma intresset från byråerna. Jag ser det som ett kvitto på att vi har ett starkt varumärke som man gärna vill jobba med, säger Henrik Stangel i ett pressmeddelande.  

Tidningen träffade en handfull byråer innan de till slut valde Ruth.  
– Vi gillade Ruths utmanarattityd. Dessutom visade de en bra förståelse för vår utmaning, säger Henrik Stangel.

För Ruths del innebär uppdraget en ny typ av kund. DI har nyligen tagit fram en ny affärsstrategi som ska omsättas i kommunikation.  

– Det är en enormt spännande tid för hela tidningsbranschen just nu, där nya betallösningar och nya plattformar diskuteras flitigt. Att få vara med i den förändringen känns extra stimulerande, kommenterar Annika Carstedt, vd på Ruth.

Därmed avslutas också tidningens samarbete med Jung von Matt, som tidigare har arbetat tillsammans med DI:s upplageavdelning om taktiska insatser.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.