Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dialect går in på privatmarknaden

Publicerad: 22 juni 2009, 09:32

Dialect köper Aircall och går därmed in på privatmarknaden. I nuläget är det dock inte klart om reklambyrån Abby Norm, som har hand om Dialect, även får Aircall.


Ämnen i artikeln:

Abby NormDialect

En av Abby Norms kampanjer för Dialect

Förra veckan blev uppköpet klart. Aircall gick dock i konkurs redan i april och Dialect förvärvar därmed rörelsen från konkursförvaltaren. Dialect, som tidigare enbart fokuserat på företagsmarknaden, tar inte över någon av Aircalls butiker utan satsar enbart på varumärke, kundstock samt immateriella tillgångar.

– Vi tittar även på att starta upp butiker men än så länge är inget klart än, säger Mats Kraitsik Kalvik, vd på Dialect.

Reklambyrå för Dialect är Abby Norm. Företaget har dock inte bestämt sig för om även uppdraget för Aircall ska hamna hos byrån.

– Nej, det vet vi inte. Det kommer att synas något publikt redan nästa vecka men marknadsföringsmässigt kommer vi inte att dra igång riktigt än. Var uppdraget hamnar beror på i vilken omfattning som vi ska driva marknadsföring för varumärket och det har vi inte bestämt än.

Kommer ni att satsa lika mycket på reklam som för Dialect?

– Vi kommer inte satsa lika mycket men vi kommer att satsa, säger Mats Kraitsik Kalvik.

Dialect kommer att driva sin konsumentförsäljning under varumärket Aircall med fokus på mobiltelefoni och data. Till en början satsar Dialect på proaktiv försäljning mot kunderna samt e-handel.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Abby NormDialect

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.