Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Diddy vill skapa musikens motsvarighet till ESPN

Publicerad: 22 oktober 2013, 09:58

Sean ”Diddy” Combs är aktuell med en Time Warner-reklam för det nya musiknätverket Revolt, som är inte bara är ett tv-nätverk utan också en social mötesplats för fans.


Ämnen i artikeln:

Time Warner

MTV rör sig alltmer från musikområdet och Fuse har det ytterst kämpigt, enligt Adage.

Rapparen, producenten, skådespelaren och skivbolagsdirektören Sean ”Diddy” Combs hoppas ändå revolutionera området och skapa musikens motsvarighet till det populära sportnätverket ESPN.

ESPN har bland annat gjort sig känt för programmet SportsCenter som är lite av en motsvarighet till svenska Sportspegeln fast det pågår under hela dagen.

Reklamspoten för Revolt visar Sean Combs när han gör en pitch utöver det vanliga – i ett vardagsrum.

Revolt erbjuder inte bara musik vart man än befinner sig, utan också en social mötesplan för musikfans.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Time Warner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.