Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Diesel har valt bort Farfar

Publicerad: 12 mars 2010, 11:12

Farfar arbetar inte längre med Diesel. I stället arbetar klädmärket enbart med brittiska byrån Anomaly.


Ämnen i artikeln:

DieselFarfar

Farfar vann Grand Prix i Cannes med Heidies-kampanjen för Diesel.

Efter att Farfar hjälpt Diesel med en svartvit kampanj, förändrat logotypen samt producerat en rad digitala filmer står det nu klart klädmärket inte längre jobbar med byrån. Nu är det i stället brittiska Anomaly som gäller.

– Vi har endast arbetat med Farfar på adhoc-basis. Så det blev aldrig ens officiellt att samarbetet har avbrutits. Inte ens att det började, säger Åsa Pettersson, marknadschef på Diesel i Sverige.

Det var hösten/vintern 09 som Diesel började arbeta med Anomaly. Byråbytet orsakades av att Diesel behövde en mindre och mer upcoming byrå:

– Exakt varför byråbytet skedde får du fråga huvudkontoret om. Vi var nöjda med det Farfar gjort åt oss. Samtidigt ville vi ha förnyelse, säger Åsa Pettersson.

Fokus ligger nu på att gå tillbaka till rötterna, till ett retroperspektiv. Närmast till hands ligger en större lansering av Be Stupid-kampanjen:

– Från och med nästa vecka går vi ut ordentligt med kampanjen, säger Åsa Pettersson.

Idag fredag stod det klart att Farfars grundare, Matias Palm-Jensen, lämnar byrån och att den som direkt effekt drabbats av massavhopp.

–Det kan bli så att vi jobbar med Farfar igen, men det är inget som kommer att ske i dagsläget, säger Åsa Pettersson.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

DieselFarfar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.