Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Digge Zetterberg Odh till Resumé

Publicerad: 2 november 2011, 13:11

Den tidigare Guldäggsgeneralen Digge Zetterberg Odh blir ny reklambloggare på Resume.se. – Jag kommer skriva om utländska tävlingar och trender. Ett exempel nu är hur det gått inflation i att anställa creative technologists. Utan att man vet vad för kompetenser de bör besitta, säger Digge Zetterberg Odh.


Ämnen i artikeln:

Resume.seDigge Zetterberg

– Digge Zetterberg Odh är en välkänd profil i Resumés bevakningsområde och därför är jag extra glad för att vi lyckas knyta till oss henne. Jag tror hon har i det närmaste unika kunskaper och insikter om kommunikationsbranschen i ett globalt perspektiv, säger Resumés redaktionschef Claes de Faire.

Digge Zetterberg Odh jobbar som International Relations Manager på Berghs School of Communication.

– Det innebär bland annat att jag bygger relationer till byråer och människor som vi på Berghs vill samarbeta med och som bidrar med innehåll till våra kurser och utbildningar. Dessutom arbetar jag med Berghs närvaro internationellt, exempelvis på olika reklamtävlingar och festivaler.

Vilka aktuella spaningar har du just nu?

– Kanske har jag fastnat för detta lite extra eftersom jag jobbar på en kommunikationsskola, men jag tycker att det pratas mycket om nya roller på byråerna. Häromveckan skrev Igor Clark, som är Creative Technology Director på Wieden Kennedy i Portland om hur det gått inflation i att anställa creative technologists- utan att byråerna ens hunnit skaffa sig kompetensen att avgöra om någon är en bra sådan eller inte. På det temat så verkar ju chief innovation officer vara det nya heta som man ska vara.

Vilka bloggar följer du själv?
– Ganska många! för att nämna några: Nina Åkestam, Mashable ( är väl iofs ingen blogg, men ändå) Rubbish Corp, Creative Socials blogg. Ooch så vidare.

Digge Zetterberg Odh dyker upp på Resume.se under vecka 45.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Resume.seDigge Zetterberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.