Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Digital jakt på trasiga livbojar

Publicerad: 13 Juni 2012, 13:40

Trygg-Hansa vill få svenska folket att identifiera trasiga livbojar

Foto: Pressbild.

Trygg-Hansa tar återigen hjälp av svenska folket för att öka säkerheten vid badplatserna i sommar. Man ska identifiera trasiga livbojar i Sverige med hjälp av en app – Livbojsjakten. DDB, Prime, PS Communication och Fivestarday ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

PS CommunicationDDBPrimeTrygg-Hansa

Kartläggningen av livbojarna pågår den 15 juni-15 augusti och med hjälp av appen Livbojsjakten kan deltagarna fotografera och rapportera status på livbojar runtom i landet:

– Med "Livbojsjakten" hoppas vi inte bara att svenska folket ska hjälpa oss att kontrollera att livbojarna är på plats och i gott skick, utan vi vill också öka kunskapen om simkunskap och livräddning, säger Eva-Lotta Göthe, varumärkeschef på Trygg-Hansa.

Trygg-Hansa satte upp den första livbojen 1954 och har  delat ut över 200 000 livbojar sedan dess.

Trygg-Hansa skänker också två kronor till Svenska Livräddningssällskapet, SLS, för varje uppladdad bild på en livboj – SLS arrangerar simskolor för barn i hela landet.

Trygg-Hansa ska även hålla i utbildningar kring hur man använder livbojen för livräddning i olika hamnar. Detta sker bland annat i samband med Gotland Runt.

Ett liknande projekt kördes även förra året och då skickade svenska folket in 10  929 bilder på livbojar, varav 619 bytts ut mot nya.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.