Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Digital succé i London

Publicerad: 20 oktober 2009, 14:43

Nu har finallistorna i London International Awards (LIA) släppts.
Som vanligt håller sig de svenska byrårena långt fram i den digitala kategorin.


Åkestam Holst och Farfar tar täten i nomineringsligan med hela sex nomineringar. Bland annat är det kampanjer för Posten, Playground och Pride från Åkestam som tagit sig vidare till final. Farfar har vinstchanser med Nokia, Comviq och Björn Borg.

Forsman & Bodenfors och King har fem bidrag var på shortlist. F&B nomineras för Ikea, SR, Tele2 och den egna sajten. Alla Kings nomineringar är för ICA.

Crispin Porter Bogusky Europe och Lowe Brindfors har var sin nominering.

Goss är dubbelt nominerade för designkategorin med två dr-kampanjer.

Fotnot: I den första versionen av artikeln saknades en nominering för King och Farfar.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.