Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Digitalbyrån Fröjd växer

Publicerad: 16 juli 2018, 07:37

Fröjd har under våren rekryterat från H&M, Bonnier och Cloud Nine.


Ämnen i artikeln:

ReklamFröjd

För knappt ett år sedan klev digitalbyrån Fröjds vd Anna Gullstrand ned från sin post och delägaren Axel Bendrik tog över som tf. vd, en roll som redan dess permanenterats.

Under 2018 har byrån fortsatt den tillväxtresa man varit inne på de senaste åren och inlett samarbeten med bland annat Bröstcancerförbundet, Medborgarskolan och Veidekke Bostad. Fröjd bygger bland annat sajter, appar och tjänster för sina kunder.

– Under våren har vi fortsatt utveckla Fröjd utifrån de behov vi ser på marknaden idag. Det är ett roligt arbete och vi kör på i full fart! Vi ser ett stort intresse för våra tjänster hos både nya och existerande kunder, och vi har stärkt vår kompetens inom webbanalys för att höja affärsvärdet vi levererar, säger Axel Bendrik, vd på Fröjd.

I takt med att byrån fått in nya uppdrag har man även rekryterat en rad nya medarbetare. Vanja Folin har anslutit från Cloud Nine, frilansaren Sandra Johansdotter har tillkomit, Gustav Carlberg har plockats in från H&M, Emma Mardell från Bonnier och Mimi Lundberg kommer från en roll som projektledare på Chorus.

– Vi strävar efter att alltid ligga i framkant, och det gäller även för hur vi arbetar med att bygga upp Fröjd som ett företag. Att vi dessutom rekryterat en PR- och kommunikationsansvarig är ett steg på vägen för att bli ännu bättre på att lyfta fram vad vi arbetar med, säger Axel Bendrik, VD på Fröjd.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamFröjd

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.