Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Digitalt skapar huvudvärk hos marknadschefer

Publicerad: 2 juli 2014, 08:20

Foto: Colourbox.

75 procent av marknadschefens budget rör det digitala området inom fem år. Det visar Accentures CMO Study 2014. Hälften av marknadscheferna oroas hur man ska klara den digitala övergången.


Ämnen i artikeln:

Accenture

Accentures rapport visar att 35 procent av marknadscheferna räknar med att mobilt står för mer än 50 procent av den totala marknadsföringsbudgeten inom fem år, enligt Adweek.

32 procent räknar också med att marknadsföringskampanjerna sker i realtid, medan 42 procent tror att den analytiska förmågan blir en kärnkompetens hos marknadschefen inom fem år.

Värre är kanske att varannan marknadschef oroas över hur man ska ha tillräckliga kunskaper för att anpassa sig till den stora digitala övergången, enligt rapporten.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Accenture

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.