Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 mars 2014, 11:46
Klubbarna slåss med olika reklamkoncept inför premiären av Allsvenskan. Djurgårdens IF, DIF, kör nu ”Aldrig Ensam”-kampanjen. Det är klubbens egen hyllning av Zlatans Volvo-reklam ”Made By Sweden”. Den Tatchit-signerade kampanjen har snabbt fått stor spridning.
Ämnen i artikeln:
Djurgårdens IF”Aldrig Ensam”-filmen släpptes under fredag eftermiddag och är i skrivande stund uppe i över 20 000 visningar på DIF-TV och har också fått stor uppmärksamhet på Aftonbladet tv, enligt Dan Blomberg som är ordförande för DIF:s officiella supporterförening Järnkaminerna.
Han uppger också att filmen har fått drygt 95 000 Facebook-likes.
Målet med kampanjen är att sälja fler säsongskort – sedan lanseringen för bara ett par dagar sedan har man gått från 6 500 till över 7 200 sålda säsongskort. Det vill säga en ökning med cirka 700 säsongskort.
– Kampanjen har verkligen skapat ett otroligt positivt surr bland oss djurgårdare vilket i sig gör den lyckad, säger Dan Blomberg.
Tatchit ligger bakom kampanjen.
Arbetsgrupp:
Byrå: Tatchit
Anders Sjönvall – Creative Director (Tatchit)
Christian Ronnerstam – Digital Director (Tatchit)
Peder Ernerot – Musik, ljud, foto B, co-creative (DIF Media)
Mikael Gemoll – Redigering, digital creative (Tatchit)
Chris Westerstrom – Fotoregi (Tatchit)
Calle Rasmussen – Foto A (Tatchit)
Andreas Janland – Kampanjsida (Honesty)
John Swartling – Ljudinspelning (SWARTLING PRODUKTION AB)
Erton Fejzullahu – Skådespelare (DIF Fotboll)
Aleksandar Prijovic – Skådespelare (DIF Fotboll)
Nina Fylkegård – Sång
Tomas Ekesiöö – Musik
Djurgårdsfamiljen
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Djurgårdens IF