Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Digitalt verktyg ska sänka tröskeln till körkortet

Publicerad: 19 September 2012, 10:24

Kommunikationsbyrån Vital Kommunikation har i veckan pitchat för Bil Sweden. Vd:n Parham Zadeh har tillsammans med Theodor Camitz tagit fram verktyget "Driving Academy" som syftar till att sänka inträdesbarriärna till körkortet. Själv ser han helst att marknadsledande Volkswagen väljer att inleda ett samarbete.


Ämnen i artikeln:

Bil Sweden

"Driving Academy" är ett verktyg bestående av en digital teoriutbildning till körkortet och en varumärkesplattform. Målet är att bilindustrin ska få fler svenskar att ta körkort genom att sänka inträdesbarriärerna. Den kostnadsfria trafikskolan på internet, i telefonen och i sociala medier ska skära ner kostnaden för de som jagas körkort. I veckan träffade Vital Kommunikations vd Parham Zadeh och hans kollega Theodor Camitz representanter från Bil Sweden för att pitcha sin idé.

– Vi fick väldigt positiv och ser med stor förväntan på hur de vill gå vidare, säger Parham Zadeh till Resumé.

Tidigare har Vital Kommunikation gett Volvo och Volkswagen chansen att nappa på verktyget. Parham Zadeh är även nominerad till Årets Affärsnätverkare av affärsnätverket BNI.

Han skrev sitt examensarbete i marknadsföring vid Handelshögskolan i Göteborg under tre månader på Volvo där kontakten med biljättens dåvarande marknadschef Annika Stenlund (nu på Volkswagen) knöts.

– Ur ett varumärkesperspektiv skulle vi helst se att någon av de marknadsledande biltillverkarna nappar på projektet. Eftersom användarna nyttjar verktyget under en så pass lång tid som en teoriutbildning tar ges en stor möjlighet till lång exponering, säger Parham Zadeh.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bil Sweden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.