Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Din Sko lanserar ny varumärkesplattform tillsammans med Lisa Miskovsky

Publicerad: 31 Oktober 2019, 10:12

Lisa Miskovsky frontar Din Skos nya kampanj.

Foto: Nilson Group / Din Sko

Lisa Miskovsky är nya ansiktet utåt för Nilson Group och Din Skos nya kommunikationsplattform ”Walk in” framtaget av Change the Agency. Tillsammans ska de göra skokedjan till en starkare modedestination.


Med den nya varumärkesplattformen ”Walk in” vill Din Sko bli mer relevant, lyfta tempo, kvalitet och en hög modegrad. Konceptet handlar om att bjuda in kunden till ”en egen arena för mode och livsstil”, oavsett om det handlar om e-handel, butik eller en tillfällig mötesplats. Det inkluderar olika samarbeten med både kända och mindre kända profiler, där artisten Lisa Miskovsky är först ut som frontfigur för Din Skos höstkampanj. 

– Det känns väldigt roligt att presentera höst- och vinterkollektionen tillsammans med Lisa Miskovsky. Hennes varma och charmiga karaktär i kombination med sin aktiva livsstil i den norrländska naturen passar perfekt för höstens nyheter på Din Sko, säger Gustav Löfving, marknadschef på Nilson Group, i ett pressmeddelande. 

Change the Agency ligger bakom den nya kommunikationsplattformen och har producerat en kampanjfilm för Din Sko som kommer att rullas ut i egna och köpta digitala kanaler. I den kommer Lisa Miskovsky visa upp höstens kollektion i sin egen hemmamiljö i Umeå. I filmen berättar hon om sitt intresse för hav, natur och friluftsliv.

Niklas Lilléus, creative director på Change the Agency, kommenterar: 

– Vi är inne i en tid där retail och e-handelbranschen genomgår en stark förändring. Den här kampanjen är ett perfekt exempel på hur Din Sko skruvar upp tempot, erbjuder relevans och får en tydlig kommunikationsidé i alla kanaler. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev