Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dina Försäkringar hyllar mångfald – Ison visar att alla är olika

Publicerad: 29 juni 2016, 08:01

Ison Glasgow från Ison & Fille.

Foto: Kampanjbild/Dina Försäkringar

Sverige blir snart 10 miljoner – och alla är olika. Det vill försäkringsbolaget belysa i en ny kampanj med Ison.


Ämnen i artikeln:

Dina Försäkringar

Våga vara dig själv, utan att styras av normer och homogena strukturer. Det är Dina Försäkringars budskap i kampanjen "För 10 miljoner" som uppmärksammar den nya befolkningssiffran som Sverige snart beräknas komma upp i, enligt Statistiska Centralbyrån. Man passar samtidigt på att hylla invånarnas mångfald.

"Jag är den som är född i Queens. Jag är den som hittade ett nytt hem. Jag är den som öppnar min dörr för dig. Jag är den som vill bli lämnad i fred" säger Ison Glasgow i kampanjfilmen som tagits fram av Edelman Deportivo.
– Försäkringsbranschen har generellt varit väldigt traditionell och vi på Dina Försäkringar vill visa att vi ser alla människor och deras olikheter. Vi kommer snart att bli 10 miljoner människor och behoven förändras. Vi måste förstå allas små olikheter, orosmoln och behov. Vi finns till för alla människor ute i landet oavsett vem man än är och var man kommer ifrån och det vill vi visa med filmen. Vi gör helt enkelt försäkringar för 10 miljoner helt olika människor, säger Paula Fagerlund, Kommunikations-­ och webbchef på Dina Försäkringar i en kommentar.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Dina Försäkringar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News