Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dina Försäkringar med nytt koncept – Emakina DBG bakom kampanj

Publicerad: 20 september 2018, 11:37

Foto: Skärmdump / Vimeo

Tillsammans med Emakina DBG och B-Reel Films släpper Dina Försäkringar ett antal reklamfilmer, som visar olika personer och deras mest älskade saker.


Ämnen i artikeln:

Emakina DBGReklamKampanjDina Försäkringar

I år valde Dina Försäkringar Emakina DBG som ny reklambyrå. Nu lanserar man det nya konceptet "Ömtåligt", som visar olika människors värdefulla saker.

Kampanjfilmerna har producerats av B-Reel Films och visar bland annat upp en nöjd bilägare till en egen muskelbil, och en villaägare som ser till att hemmet bevaras intakt även under en kraftig storm.

– I vår förra kampanj kommunicerade vi att alla svenskar är lika olika. Nu fortsätter vi på samma spår och visar att det finns mycket som kan vara ömtåligt för olika personer. För oss är det till exempel självklart att en hemmabyggd Nissan kan vara lika värdefull - och ömtålig - som en vintage Aston Martin. Vi gör helt enkelt försäkringar för 10 miljoner helt olika människor och har försäkringar för det mesta som är ömtåligt för just dig, säger Johan Lenkel på Dina Försäkringar, i en kommentar.

Kampanjen lanserades 19 september och kommer att visas digitalt, på bio och utomhus.

Arbetsgrupp:

Dina Försäkringar
Projektledare kommunikation: Ronny Bäverstig
Kommunikatör och copy: Johan Lenkel
Webbansvarig: Ulrika Herrero

Emakina DBG
AD: Nils Axel af Malmborg
Copy: Simon Göthson / Mathias Svensson / Kristin Bergem
Kundansvarig Projektledare: Peter Håwi
Produktionsledare: Matilda Widing/Sandra Ludvigsson
Mediebyrå: Wavemaker
Kundansvarig: Lina Linden

Filmer: B-Reel Films (BRF)
Regi: Magnus Härdner
Producenter: Nils Ljunggren / John Hichens
Foto: Gösta Reiland
Fotograf: Olle Nordell
Musik: Maja Gödicke – "Tako to ama

Här hittar du kampanjfilmerna:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News