Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DinSko tar in Adidas – får Justin Bieber på köpet

Publicerad: 21 november 2012, 09:46

Adidas sportinspirerade modelinje för tonåringar, Adidas Neo Label, blir det första utomstående sportvarumärket som kommer att säljas på DinSko. Justin Bieber och Selena Gomez är skolinjens ansikten utåt.


Ämnen i artikeln:

AdidasJustin Bieber

– Vi ser en kommande sporttrend och därför känns samarbetet med Adidas  väldigt bra. Adidas Neo ligger helt i linje med vår ambition att erbjuda  prisvärda produkter till den modemedvetna konsumenten. Många av våra  konsumenter vill ha en bred skogarderob som uppdateras ofta och Neo  kompletterar vårt övriga sortiment på ett väldigt bra sätt, säger  Christina Holmqvist, affärsområdechef på DinSko i en kommentar.

Adidas Neo Label har två unga världstjärnor knutna till sig, artisterna  Justin Bieber och Selena Gomez som är Neo:s ansikten utåt i såväl butik  som i andra marknadsföringskanaler.

Selena Gomez kommer även att designa delar av höst- och vinterkollektionen 2013.

– Den viktigaste inspirationen för Neo kommer från den populärkultur som  dagens tonåringar lever i. Justin och Selena tillhör den kulturen och  genom samarbetet med DinSko vill vi göra sportmode mer tillgängligt,  säger Niklas Wirén, manager för Adidas Neo Label i en kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

AdidasJustin Bieber

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.