Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Diplom-is ska säljas med humor

Publicerad: 5 juni 2008, 09:17

Bakom glassföretagets sommarkampanj står den Göteborgsbaserade byrån Sweetspot Communication. Huvudperson är en mästare i busringningar.


Kampanjen, som startar i veckan, har mobil som huvudmedia. Målet är att med hjälp av en påhittad mästare i busringningar ”Hank Prank” få folk att skicka förinspelade busringningar till kompisars mobiler. Totalt finns det fem busringningar.

Kampanjen, som kommer att gå under hela sommaren, kommer även att backas upp av annonser i Metro, webb och butiksmaterial.

– Diplom-is har lekande glädje som kärnvärde och kampanjen är tänkt att lyfta fram de roliga och glada sidorna hos Diplom-is, säger Hanna Jonsson, marknadsansvarig på Diplom-is, i en kommentar.

Diplom-Is

Hanna Jonsson, marknadsansvarig
Byrå: Sweetspot Communication
Arbetsgrupp: Magnus  Ekberg projektledare, Fredrik Ternström ad, Anders Hellstrand copy, Peter Rosenqvist cd

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.