Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Diplomatgruppen startar contentbyrå

Publicerad: 28 September 2017, 07:11

Oscar Hyleen, koncernchef på Diplomatgruppen.

Foto: Diplomatgruppen

Kommunikationsrådgivningsgruppen Diplomat startar contentbyrån Tell.


Ämnen i artikeln:

Diplomat CommunicationsOscar HyléenDiplomatReklam

I Diplomatgruppen ingår sedan tidigare kommunikationsbyrån Diplomat Communications, varumärkesbyrån YouMe och digitala konsultbyrån Repeat Studio. Nu får gruppen ytterligare tillskott genom starten av contentbyrån Tell. Enligt Diplomatgruppen kommer den nya byrån att specialisera sig på innehåll- och kanalstrategi, kanaloberoende innehållsproduktion och content management-tjänster.

– Vi är en långsiktig partner till våra kunder och utvecklas ständigt med dem. Behovet hos våra kunder att utveckla mer relevant innehåll i egna kanaler för att bygga varumärke och utveckla relationer med intressenter ökar stadigt och det präglar en stor del av vår affär idag. Efterfrågan är så tongivande att vi nu startar en specialiserad verksamhet inom content marketing för att kunna stödja våra kunder ännu bättre, säger Oscar Hyléen, vd & partner i Diplomatgruppen.

Tell kommer att ledas av Johan Bratt som hämtas in från konkurrenten Spoon där han haft en roll som client director. Bratt har tidigare jobbat som journalist på bland annt TV4, Ekot och Aftonbladet.

– För att lyckas med content marketing krävs en strategisk utgångspunkt, ett relevant och engagerande innehåll och ett datadrivet arbetssätt. Det är kärnan i Tells erbjudande. Samtidigt får vi och våra uppdragsgivare draghjälp av hela Diplomatgruppen med dess styrka inom företags- och samhällskommunikation, varumärkesutveckling och digitala strategi. Det gör oss till en unik aktör, berättar han.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.