Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dirty Dancing får reklamare på fall

Publicerad: 24 oktober 2012, 10:49

En stillbild från filmen med Fredrik Toreskog..

2Entertain och Dragster Kommunikations nya kampanj för succémusikalen Dirty Dancing uppmanar människor att leva ut scener ur filmen för en chans att få en plats i ensemblen.


Ämnen i artikeln:

Dragster Kommunikation

Dirty Dancing är med sina över 160 000 gäster den största musikalen som  just nu spelas i Sverige. För att runda av två framgångsrika säsonger  anordnar de nu tillsammans med producenten 2Entertain den i
Sverige unika tävlingen Drömchansen, där vinnaren får vara en del av ensemblen under en av föreställningarna.

– Så vitt vi vet är vi först i Sverige med att anordna en tävling av den  här storleken för vår publik, säger Fredrik Toreskog, kommersiell chef  på 2Entertain.

Tävlingen går ut på att man ska spela upp valfri scen ur filmen.  Bidragen postas sedan på Dirty Dancings Facebooksida och vinnaren utses  av en jury bestående av delar ur ensemblen. Förutom en plats på scen erhåller vinnaren 10 fribiljetter så att vinnaren kan bjuda med familj och vänner.

För att inspirera de tävlande har 2Entertain och reklambyrån Dragster,  som har tagit fram kampanjen, valt ut sina favoritscener och spelat in  dem. Bland annat har man försökt sig på att göra "dödslyftet".

– Vi ville visa att precis alla kan vara med, att vem som helst bli  musikalartist, oavsett om de kan spela teater eller inte, säger Fredrik  Toreskog, som själv gjort en egen version av scenen där Patrick
Swayze balanserar på en hal stock.

– Jag spenderade halva lördagen med den där inspelningen. Jag var  barfota och det var kallt och lerigt. Dessutom sträckte jag mig, så nu  haltar jag fram. Men klippet blev roligt, säger Fredrik
Toreskog med ett skratt.

Även reklambyrån Dragster har agerat ut scener ur filmen.

Kampanjen och tävlingen drar igång denna vecka och pågår fram till 20  november, vinnaren tar plats på scen 29 november. Tävlingen arrangeras  av Dirty Dancing och 2Entertain, som producerar uppsättningen på China Teatern tillsammans med Vicky von der Lancken.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Dragster Kommunikation

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.