Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Discshop storsatsar på ny kundgrupp

Publicerad: 18 augusti 2008, 12:52

Discshop växer. Denna gång är det barnen som står i fokus. Imorgon, tisdag, är det premiär. Kampanjen som ska sälja in den nya sajten är framtagen genom ett samarbete mellan Edman, Public Speaking och Discshop.


Den nya sajten.

Discshop vill vi öka marknadsandelarna och bredda företagets erbjudande. Det ska göras med hjälp av en ny sajt ”discshopkids.se” som ska fokusera helt på familjeunderhållning. Sajten kommer att finnas både i Sverige och Finland.

Till hösten kommer Discshop att satsa stort på en lanseringskampanj. Bland annat kommer företaget att trycka en bilaga i 600 000 exemplar som kommer att ges ut med tidningarna Expressen och Mama. Dessutom kommer Discshop att köra flera tv-kampanjer i TV4, TV3 och i Nickelodeon samt genomföra en turné i olika köpcentrum.
– Vi kommer dessutom att inleda ett samarbete med Alltombarn.se, Sveriges största föräldraforum. Där kommer vi att bistå dem med topplistor, film och speltipps samt recensioner som vår egen testpatrull har gjort. Sen kommer vi också att satsa på flera roliga tävlingar som till exempel att tävla om att vinna en hel biosalong för dig och din klass, en resa till Asterixland i Paris och att få vara med i ett Lattjo Lajban avsnitt, säger Goe Scott, varumärkesansvarig på Discshop.

Formen på sajten är framtagen av Frida Eklund Edman på Modelform. Edman har även tagit fram det grafiska underlaget för tv-kampanjerna samt annonseringsmaterial. För copyn svarar Public Speaking. Materialet till sajten är producerat av Discshops egna ad.

– Med Discshop Kids vill vi sätta ljus och fokus på ett sortiment som ofta hamnar lite i skymundan bakom det vuxna. Vi tycker det är dags att ge filmer och spel för barn ett alldeles eget skyltfönster, och som internet butik har vi verkligen möjlighet att göra detta fullt ut, säger Goe Scott.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.