Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Disney vässar svenska reklamerbjudandet

Publicerad: 6 november 2012, 12:56

Från och med i morgon kommer Disney Channel och Disney XD att ha ett lokalt reklamerbjudande på den svenska marknaden. De två kanalerna blir sammanslaget störst i sin nisch på den lokala tv-reklammarknaden med 54 procent av tittarna i målgruppen, enligt siffror från MMS.


Ämnen i artikeln:

Disney

Disney XD lanserades i Norden som en kommersiell kanal år 2009 och i  augusti i år introducerades reklam även på nordiska Disney Channel.

Nu öppnar Disney för ytterligare samarbetsmöjligheter för företag  verksamma på svenska marknaden i och med att de lanserar ett lokalt  reklamerbjudande på den svenska marknaden.   

Förutom lokal reklamtid kommer Disney även att erbjuda bredare  företagssamarbeten och  sponsorskap kring de starkaste programmen, så  som Phineas och Ferb och Disneys familjefilmer.  

– Genom satsningen öppnar vi för helt nya lokala samarbetsmöjligheter,  både på reklamsidan  men också som del av större promotionsavtal. Givet  tv-kanalernas position på marknaden  och vår starka resonans hos den  mycket attraktiva målgruppen barnfamiljer, ska det bli  spännande att  utvärdera möjligheterna för kreativa kommunikativa koncept tillsammans
med svenska partners, säger Casper Björner, vd, The Walt Disney Company Nordic i en kommentar.

Det lokala erbjudandet på tv-sidan är en del i en större långsiktig satsning  för att förbättra det integrerade lokala reklamerbjudandet hos Disney i  Sverige. Inom ramen för detta håller Disney även på att vidareutveckla  samarbetsmöjligheterna på den svenska webben, disney.se, där bland annat  en ny webb-spelare med förbättrade kommersiella möjligheter introducerades tidigare i år.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Disney

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.