Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DN höjer insatsen

Publicerad: 23 april 2010, 07:23

Nu drar Dagens Nyheter igång sin reklamtävling Reklamcupen.
I år kastar tidningen in en resa till New York i prispotten.
Dessutom ställer en rad sport sportprofiler upp för att locka bidrag till tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterReklamcupenKristofer Dalin

I år har juryn i reklamtävlingen även en internationell medlem – Eric Högfeldt, kycklingstipendiat och kreatör på Droga 5 i New York. Den byrå och annonsör som tar hem Reklamcupen kommer att få besöka honom på arbetsplatsen i höst.
– Det kommer att ingå ett studiebesök där, resten av programmet i New York är inte spikat än, säger Kristofer Dalin, projektledare för tävlingen på DN.

Dagens Nyheter brukar också locka byråerna att delta i tävlingen genom att ta fram produkter med sportkoppling. Tidigare har byråerna fått halsdukar med byrånamnet. I år blir det specialdesignade fotbollar och bildekaler.

En annan nyhet i årets tävling är att det går att tävla med en annons som ingår i en pågående kampanj.

DN har också skapat en egen kampanj för att locka byråerna att tävla. Byrån Tackolov har tagit fram filmer där en rad sportprofiler syns.

I årets jury sitter: Anna Romson, Kycklingstipendiaten Eric Högfeldt, Droga5, Björn Lindén, Eight Communication, Kajsa Arnoldson, Valentin&Byhr, Fredrik Claesson, Ruth och Gunilla Herlitz, DN.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News