Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DN:s "På Stan" satsar lokalt

Publicerad: 14 april 2008, 14:56

Imorgon, tisdag, startar DN:s kampanj som ska lansera deras nysatsning på varumärket ”På Stan”. Kampanjen är framtagen av en av DN ihopsatt arbetsgrupp som har valt att trycka extra på hur lokal På Stan är.


DN:s nöjesbilaga På Stan fick nytt utseende både på pappret och webben. Nu kommer kampanjen som ska lansera nysatsningen.

– Kampanjen kommer att gå i Stockholm på busskurer, i tunnelbanan, i deras egen tidning, på nätet och i mobilen. Dessutom har vi använt oss av media på ett lite annorlunda sett. På några utvalda busskurer kommer det att finnas en bildskärm och en datormus så att man kan surfa live. Och på bio har vi valt att göra sju olika reklamfilmer som anpassats till den biograf som de kommer att visas på, säger Anna Sjöberg , projektledare på Tackolov.

Lokalt är ledordet för kampanjen. Bland annat har budskapet på affischerna anpassats till den plats där de ska sitta och reklamfilmerna har spelats in på den biograf som de ska visas på. Målet är enligt DN att illustrera att ”På Stan är den lokala guiden till allt som händer i Stockholm”.

Kampanjen kommer att gå fyra veckor på bio, en vecka utomhus och tre veckor på nätet.

DN På Stan

Annika Wink och Roland Thornberg
Arbetsgrupp: Magnus  Löwenhielm, Lilja Löwenhielm ad, Johan Nilsson copywriter W aterswidgren\tbwa
Arbetsgrupp Tackolov: Anna Sjöberg projektledare, Marianne Miskar, Mussi Rosander o riginalare/formgivare, Karolina Strömgren produktions­ledare Mikael Sonnenberg webbdesign
Byråproducent: Camilla Geijer , anotherproduction
Filmproduktion: Fors­bergs
Regissör: Maurizio Molinari
Media: Joakim Regeheim, Scream

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.