Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 oktober 2010, 13:44
Dagens Nyheter har valt Storåkers som strategisk reklambyrå. Första kampanjen blir lanseringen av kommande utrikestidningen DN Världen.
På måndag har storsatsningen premiär. DN Världen blir ett månadsmagasin som kommer både kommer säljas separat och skickas med till DN:s prenumeranter utan extra kostnad.
– Vi vet att DN:s läsare är intresserade av vad som sker i världen och vi vill nu ge dem ännu mer fördjupning. DN Världen är också en satsning som på sikt ska locka nya prenumeranter, säger Johan Othelius, Upplagedirektör på Dagens Nyheter.
För att lansera tidningen och även för att vara långsiktig strategisk partner har tidningen valt Storåkers. Gunilla Herlitz samarbetade med Storåkers redan under sin tid som vd och chefredaktör på Dagens Industri.
Arbetsgrupp Storåkers:
Cecilia Dufils, Peter Eriksson & Markus Bjurman – Kreatörer
Maria Florell – Produktionsledare
Eric Moretti - Original
Anne Arneby – Projektledare
3D illustration: Swiss International
Repro & retusch: C2
Foto: Andreas Lind
Ove Gustafsson