Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dog i terrorattentatet – nu belönas hans kampanj

Publicerad: 18 november 2015, 09:41

Fabrice Dubois ligger bakom filmen.

Den franske copywritern Fabrice Dubois föll offer för terrorattentatet i Paris. Nu belönas hans reklamfilm i den internationella reklamtävlingen Epica Awards.


Ämnen i artikeln:

EpicaRenault

Det är en Renault-kampanj signerad Publicis som Fabrice Dubois ligger bakom. Reklamfilmen som heter "Go Anywhere, Go Everywhere" vann guld i Epica Awards kategori för animerat på tisdagskvällen.

Juryn bestod av två dussin globala reklamjournalister, varav David Griner, som skrivit om händelsen på Adweek, var en av dem. I sin artikel meddelar han att juryn först efter att de röstat fick besked om att filmen var skapad av Frabrice Dubois och att han var en av de 129 människor som dog under terrorattentatet i Paris i fredags.

"Med andra ord vann reklamfilmen för dess utförande och inte av sympati från juryn", skriver Griner.

Men Dubois film var inte den enda som vann guld i kategorin. Unit Images trailer för "The crew" kammade också hem en segervinst.

Här kan du se Renault-filmen:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

EpicaRenault

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.