Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dogge tillbaka med ”Cykel på köpet”

Publicerad: 29 mars 2012, 12:34

Titta, han är tillbaka.
Dogge Doggelito gör reklamcomeback med en ny ”Cykel på köpet”-film för Elgiganten.
– Om det är någon som vill göra reklam med mig så är det bara att ringa, säger Dogge till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Elgiganten

Det är fyra år sedan sist.

På måndag är Dogge Doggelito tillbaka i rutan som Elgigantens dragplåster i en ny ”Cykel på köpet”-kampanj.

Elgiganten vill inte haka på den rådande reklamtrenden i branschen att basunera ut produkt och pris.

Målsättningen med den nya kampanjen är att nå ut med ett fantastiskt erbjudande samtidigt som den väcker uppmärksamhet och känslor hos mottagarna, meddelar Elgiganten.

– Kampanjen är en kraftfull och tydlig signal på en förändring i vår marknadsföring, säger Eddie Hernandez, marknadschef på Elgiganten.

Cykel på köpet-kampanjen med Dogge 2008 var en stor framgång som satte sig på näthinnan.

I den nya filmen får Dogge sällskap av Gladys Pilar med gospelkör.

Dogge själv är helnöjd.

Vad har reklamjobben betytt för dig?
– Att jag har haft jobb. Det har varit en positiv grej, och det har gjort mig större.      Jag är väldigt nöjd så här med facit i hand.

Hur mycket får du betalt?
–      Nej men det kan jag inte svara på. Det är mellan mig och kunden. Men det är klart att jag får betalt.

Vad har du fått för reaktioner?
– Det är ett jobb som alla andra och jag har fått både positiva och negativa reaktioner. Men jag tror att det är annorlunda idag, nu är det nya tider. Folk ser på världen annorlunda. Sverige har fått bredare sinne. Nu är det inte lika konstigt längre att en kändis gör reklam för vitvaror.

Han är heltaggad på reklamjobb.

–      Jag tror aldrig jag har gjort så mycket reklam som efter 2007. Alla vill hela tiden att jag ska säga "cykel på köpet"

–      Jag har gjort reklam sen jag var 14, det är inget nytt för mig. Jag ser mina reklamgrejer som egna konstverk. Jag gör inte bara musik.

Erika Siljendal

Ämnen i artikeln:

Elgiganten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.