Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 juni 2013, 10:55
En fullständig outsider knockade juryn och vann guld i kategorierna Film och Film Craft i Cannes. Adweek öser nu beröm över kampanjen och gläds över att den inte har bloggats om i evigheters evighet innan tävlingarna.
”Om det fanns ett pris från Cannes-publiken så skulle nog BBDO Tysklands kampanj för smartcar vinna den kategorin i år.”
Så inleder Adweek sin hyllningsartikel om BBDO:s kampanj för bilen Smartfortwo.
Adweek gläds extra mycket över att det handlar om en tv-kampanj som inte har varit uppmärksammad i reklamvärlden tidigare, utan som kom in som en riktig outsider och gick därifrån med guldlejon i såväl Film- som Film Craft-kategorin.
Adweek berättar också att publiken gjorde rena rama vågen när filmen visades upp ihop med de andra Guldlejon-vinnarna under lördagen.
”Låten är också fantastiskt och passar perfekt med kampanjens attityd. Smart, riktigt smart.”, skriver Adweek.
Karl-Johan Byttner