Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Doldis-kampanj hyllas av Adweek

Publicerad: 25 juni 2013, 10:55

En fullständig outsider knockade juryn och vann guld i kategorierna Film och Film Craft i Cannes. Adweek öser nu beröm över kampanjen och gläds över att den inte har bloggats om i evigheters evighet innan tävlingarna.


Ämnen i artikeln:

AdweekBBDOCannes

”Om det fanns ett pris från Cannes-publiken så skulle nog BBDO Tysklands kampanj för smartcar vinna den kategorin i år.”

Så inleder Adweek sin hyllningsartikel om BBDO:s kampanj för bilen Smartfortwo.

Adweek  gläds extra mycket över att det handlar om en tv-kampanj som inte har  varit uppmärksammad i reklamvärlden tidigare, utan som kom in som en riktig  outsider och gick därifrån med guldlejon i såväl Film- som Film  Craft-kategorin.

Adweek berättar också att publiken gjorde rena rama  vågen när filmen visades upp ihop med de andra Guldlejon-vinnarna under  lördagen.

”Låten är också fantastiskt och passar perfekt med kampanjens  attityd. Smart, riktigt smart.”, skriver Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

AdweekBBDOCannes

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News