Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Doldisbyrå lanserar Fristads Kansas vid fotbolls-EM

Publicerad: 11 juni 2012, 14:15

Fristads och Kanas går samman och skapar Europas största varumärke inom arbetskläder – Fristads Kansas. Borås-byrån Teamwork roddar lanseringen och den första filmen går upp i samband fotbolls-EM.


– Vi är var för sig mycket starka på våra hemmamarknader. Nu blir vi  ännu starkare på europeisk nivå, säger Mikael Johansson,  marknadsföringschef för Kwintet Sverige i en kommentar – Fristads och  danska Kansas ingår i Kwintet Group sedan 1995.

Fristads och  Kansas har producerat arbetskläder sedan 1920-talet. Företagen har  expanderat kraftigt sedan dess och har även fått allt större  exportvolymer.

Fristads är extra starka inom hantverkssektorn, medan Kansas specialkompetens ligger inom kläder för industrin.

Enligt  Mikael Johansson kommer kunderna att märka att man har fått mer  utvecklat sortiment och en högre servicegrad i och med att de både  varumärkena går ihop och bildar Fristads Kansas.

Man får även mer  resurser för produktutveckling och marknadsföring och det är här som  bland annat Teamwork kommer in i bilden – Teamwork är Fristads Kansas  reklambyrå för den svenska marknaden:
– Med ett starkt varumärke  kan vi också bättre marknadsföra oss gemensamt över kontinenten  exempelvis i samband med internationella idrottsevenemang, säger Mikael  Johansson i en kommentar.

Introduktionen av det nya varumärket  Fristads Kansas skedde vid fackmässan Bygg tidigare i år och fortsätter nu med en film  som går upp i TV4 i samband med fotbolls-EM.

Arbetsgrupp:
Mikael Johansson. Marknadsföringschef - Kwintet Sverige
Linus Lönnberg, Projektledare Teamwork Reklambyrå,
Produktionsbolaget Hello Dave med Producent: Mattias Rosén, Regissör: Manuel Concha
Director of Photography: Peter Holm Riis

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.