Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dolly Style lanserar "unicorn"-glass

Publicerad: 13 Augusti 2019, 07:18

Dolly Style visar upp sin nya glass.

Alvestaglass går ihop med popgruppen Dolly Style och släpper "unicorn"-glass.


Ämnen i artikeln:

Universal MusicReklamYoutube

Den svenska popgruppen Dolly Style, som bland annat varit med flera gånger i Melodifestivalen, lanserar i veckan sin egna "unicorn"-glass på flertalet Ica-butiker runtom i landet. Glassen är framtagen av Alvestaglass i samarbete Universal Music Ventures och Pink Star Production, och var uppenbareligen efterlängtad av fansen då den i snabb takt sålde slut i flertalet butiker.

Lanseringen kommer även att backas upp av kampanjer med några av de största influencer-profilerna på bland annat Tiktok och Youtube.

– Ventures är avdelningen där Universal Music Sverige driver affärsmässig innovation och detta samarbete är ett bra exempel på hur vi kan hitta nya intäkter samtidigt som vi
experimenterar med marknadsföring inom nya plattformar och målgrupper, säger Jonathan Gustavii, ansvarig för innovation på Universal Music Sverige, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.