Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Domen i ”Kissie-målet” delar branschexperterna

Publicerad: 6 december 2019, 14:46

Flera branschexperter riktar på olika sätt kritik mot domen i det så kallade ”Kissie-målet”. Nätverket Beatly välkomnar dock att nätverket Tourn inte ansågs ha ansvar för utformningen av inlägget, något de menar skulle vara ohållbart.


Ämnen i artikeln:

Gustav MartnerKissieAmanda OxellTourn

Under gårdagen kom den slutgiltiga domen i det så kallade ”Kissie-målet”, en dom som blir praxis för hur reklammärkning kommer att bedömas. Patent- och marknadsöverdomstolen slog fast att märkningen ”#sponsored

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News