Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 juni 2013, 09:10
Doro drar igång en ny kampanj i början av juli och förlänger samtidigt sitt amarbete med Lill-Babs som nordisk varumärkesambassadör. Lill-Babs låttitlar står fortfarande i centrum och går denna gång i grön linje med Doros varumärke.
Doros nya sommarkampanj börjar och i fokus står Lill-Babs somriga ever-green: "Välkommen gröna, granna, sköna, sanna sommar".
– Lill-Babs är sinnebilden av en aktiv och nyfiken person mitt i vår målgrupp, säger Camilla Nilsson, marknadschef på Doro. Vi strävar ständigt efter att utveckla produkter som skapar möjligheter för våra användare att leva livet till fullo. Lill-Babs är en person som ger uttryck för just detta.
Kampanjen syns i Sverige, Norge och Danmark under hela sommaren med egen kampanjsajt, print- och banner-annonsering, PR- och Facebook-aktiviteter.
Konovalenko är reklambyrå, Dynamic Dog arbetar med webben, Grayling med PR och Starcom står för medieplaneringen.
Krister Berntsson