Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Doro: Livserfarenhet bättre än ungdomen

Publicerad: 4 juni 2014, 13:55

"Vem vill vara junior", frågar sig telefonföretaget i sin nya sommarkampanj. Tanken är att lyfta fördelarna med livserfarenhet och ta kål på fördomar om att åldras. Allt för att sälja fler telefoner, förstås.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerStarcomGraylingGarbergs

Sommarkampanjen är startskottet för ett nytt kommunikationsgrepp för Doro. Från och med nu ska telefonföretaget fokusera på fördelarna med att bli äldre.  

Syftet är att visa en förståelse för kundernas behov och livsstil.  

– Att låta äldre ta plats i den här sommarkampanjen kan först tolkas som ett roligt sätt att leka lite med både fördomar och normer, säger Camilla Nilsson, marknadschef på Doro, i ett pressmeddelande.  

Förutom print– och digitalannonser innehåller kampanjen en sajt, en tävling och aktiviteter på Facebook.  

Den syns i Sverige, Norge och Danmark under hela sommaren.  

Reklambyrå är Garbergs Malmö, Dynamic Dog jobbar med webb, Grayling med pr och Starcom med medieplanering.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.