Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Douglas Roos gör en Holknekt

Publicerad: 10 september 2012, 10:16

Först Per Holknekt, sedan Emma Wiklund – och nu Douglas Roos.
Nyheter 24-grundaren är dragplåster i Telias nya B2B-kampanj.


Ämnen i artikeln:

TeliaDouglas Roos

Douglas Roos, även känd från SVT:s "Draknästet" är den senaste i raden av entreprenörer som blir affischnamn i Telias reklam riktad mot företagskunder. Bland annat ska han, i ett antal reportagefilmer, lära Telias företagskunder att jobba effektivare.

Filmerna visas från och med i dag på Telia Företags Facebook-sida, på Telia.se och i  Telias Youtube-kanal. Telia har dessutom köpt utrymme för kampanjen i radio  och i print, i Dagens Industri, exempelvis.

Telia vill öka intresset för Telias bredbands- och mötestjänster.

– Vi fortsätter vår tradition att visa hur kända och mångsysslande  personer får hjälp att få ut det mesta av sin arbetstid med Telias  tjänster. Just bristen på tid är något vi vet är ett genomgående problem  hos målgruppen, inte minst i mediebranschen och för till exempel en pr-  eller reklambyrå, säger Annika Bagge, reklamchef för Bredbandstjänster  på Telia, i ett pressmeddelande.

Reklambyrån DDB Stockholm ligger bakom konceptet. Prime är pr-byrå och MEC är mediebyrå.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

TeliaDouglas Roos

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.