Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dove byter koncept

Publicerad: 1 april 2011, 05:20

Under 00-talet hyllades Dove och Ogilvy för kampanjen Real Beauty där vanliga kvinnor lyftes fram. Nu ersätts Real Beauty med en mer traditionell kampanj som heter Body Language.


Ogilvys kampanj Real Beauty för Unilevers skönhetsvarumärke Dove var revolutionerande när den presenterades 2004. I stället för trådsmala fotomodeller lyftes vanliga kvinnor med normala kroppsstorlekar fram.

2007 fick Ogilvy Toronto ett Gran Prix för filmen Dove Evolution som även utsågs av One Show till en av decenniets viktigaste kampanjer.

Nu läggs Real Beauty ned och ersätts med Body Language som ska lanseras de kommande veckorna.

Om Real Beauty-kampanjen lyfte fram kroppsuppfattning ska Body Language betona självförtroende.

Enligt Marketig Week ska den nya kampanjen vara mindre ”predikande” och mer betona humor. Mediefokus i kampanjen kommer att ligga på sociala medier.

</div>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.