Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dove följer upp succé-filmen

Publicerad: 22 Januari 2014, 12:16

Skärmdump ur Doves nya film

Dove följer upp sin succé med "Real Beauty Sketches" men ännu en film i dokumentärformat. Den här gången är det selfietrenden som avhandlas.


Ämnen i artikeln:

DoveUnileverOgilvy & Mather

Den nya filmen heter "Selfie" och är gjord av den Oscar-belönade dokumentärfilmaren Cynthia Wade. Den är en del av Doves nu 10-åriga "Campaign For Real Beauty."

Filmen väver samman ett antal amerikanska gymnasieflickors historier om hur de tagit över sina mammors utseendenojor. Flickorna får sedan uppdraget att ta selfiebilder där de ska lyfta fram de delar av sitt utseende de är minst nöjda med. Allt för att utmana deras syn på skönhet.

Till skillnad från Doves förra dokumentärpräglade film "Real Beauty Sketchers" så har Ogilvy & Mather, som i många år rattat Doves skönhetskampanj, inte varit inblandat i "Selfie". Istället har Cynthia Wade fått mer eller mindre fria händer.

Förutom filmen jobbar kampanjen också med sociala medier under hashtaggen #BeautyIs.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

DoveUnileverOgilvy & Mather

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.