Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dove låter blinda berätta om skönhet

Publicerad: 24 April 2015, 12:39

Bild från kampanjen.

Dove låter blinda kvinnor berätta om sin syn på skönhet i kampanjen "Blind beauty". Byrån som ligger bakom konceptet är Edelman Deportivo.


Ämnen i artikeln:

MindshareNew LandDoveEdelman Deportivo

Doves reklammission är att skapa sundare kroppsideal. I den nya kampanjen låter de tre blind kvinnor prata om relationen till sig själva och till skönhet. Eftersom de inte kan se måste de bygga up sin självkänsla genom andra delar av sin person än att bedöma sitt utseende.

Trots att den släpptes så sent som igår har den plockats upp av internationella medier som Daily Dot.

–       Den här filmen och vårt pågående arbete förmedlar verkligen det alltid aktuella och viktiga ämnet som Dove jobbat med under en lång tid att skönhet inte bara handlar om utseende, att vara vacker är ett beslut man kan göra varje dag. Vi vill lyfta fram andra perspektiv kring skönhet än enbart yttre attribut. Blind Beauty visar ett sådant perspektiv på skönhet och hur en stark självkänsla kan inspirera alla att det finns en djupare koppling mellan yta och självkänsla, säger Karim Walldén, nordisk PR-ansvarig på Personal Care Unilever, i en kommentar.

Arbetsgrupp:

PR-byrå: Edelman Deportivo

Produktionsbolag: New Land

Mediebyrå: Mindshare

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.