Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dove når kvinnor via Lugna Favoriter

Publicerad: 2 November 2009, 14:49

Efter rekommendation från mediebyrån Mindshare satsar Unilevers Dove ProAge-serie just nu på ett redaktionellt samarbete med Lugna Favoriter, radiokanalen som endast spelar lugna låtar.


Ämnen i artikeln:

MindshareDove

Varje vardag klockan tio spelar MTG-ägda radiokanalen Lugna Favoriter upp tre låtar som alla har en sak gemensamt; de spelades in samma år. Inspiration till låtvalen kommer från lyssnare som via hemsidan motiverar speciella årtal som har betytt något utöver det vanliga. Huvudsponsor till programpunkten är Unilever som tillsammans med produkten Dove ProAge ger dig chansen att vinna ett lyxigt hudvårdskit!

Genom den redaktionella satsningen kommunicerar Dove med 25 procent av Lugna Favoriters målgrupp kvinnor 45+.
– Dove ProAge står för en positiv inställning till att ta hand om sig själv för att se strålande ut, oavsett ålder. Kopplingen till ”Favoritåret” är högst relevant, då skönhet liksom bra musik inte har någon åldersgräns, säger Maria Friberg, varumärkesansvarig för Dove hos Unilever.

Samarbetet beräknas hålla på till 31 december 2009.

Matilda Sundåker

Ämnen i artikeln:

MindshareDove

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.