Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dove utmanar tabut kring hudproblem i ny kampanj

Publicerad: 10 Juni 2019, 10:57

Dove lanserar kampanj i Singapore där ett antal kvinnor pratar om hur det är att leva med olika typer av exem.


Ämnen i artikeln:

DoveReklam

Doves nya kampanj, som är framtagen av Goodstuph sätter fokus på hudproblem där fyra olika kvinnor som lider av exem beskriver sin resa och hur de handskas med hudproblem i vardagen. Kampanjen i Singapore är det senaste exemplet på hur varumärket vill utmana normer och stereotyper inom skönhet, där "Dove Real Beuaty Sketches" från 2013 är den kampanj som lämnat starkast avtryck.

Unilever-ägda Dove hoppas att kampanjen kan komma åt det stigma som omger hudproblem och hoppas att de drabbade ska inspireras att leva sina liv utan att känna sig dömda. Men kampanjen syftar också till att utmana de fördomar som finns på marknaden i Singapore.

– Det finns många känslor bakom år av kamp som kräver styrka för att komma till rätta med. Vi hoppas att genom de berättelser som Germaine, Beatrice, Rachel och Zoe har graciöst delat med sig av, kan Dove inspirera fler hudlidare att göra lugn med deras hud, säger Shermaine Chen, marknadschef för Unilver i Singapore.

Kampanjen kommer att gå upp på biografer, utomhustavlor och på sociala medier i Singapore.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

DoveReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.