Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dr Pepper tror sig vara världens "queeraste" dryck

Publicerad: 2 Augusti 2018, 06:17

Är Dr Pepper världens "queeraste" dryck? Den frågan ställer sig läskgiganten, som i samband med Europride vill påvisa egenheten i sin produkt.


Ämnen i artikeln:

EuroprideReklamKampanj

Tongångarna går isär när det kommer till att hissa eller dissa Dr Pepper. Vissa gillar läsken, andra hatar den.

Dr Pepper är medvetna om olikheterna och i samband med Europride vill man därför påvisa egenheten i sin produkt.

”Vissa älskar Dr Pepper. Andra avskyr. Det bästa är att man får tycka om precis vad, eller vem, man vill", skriver Dr Pepper Sverige på sina sociala medier-kanaler.

Kampanjen syns i print i svenska HBTQ-tidningen QX, samt på sociala medier och är framtagen tillsammans med Humblestorm.

Arbetsgrupp:

CD: Albert Åkerman
Copy: Isak Edvinsson
Ad: Affe Piran
Projektledare: Gustaf Sjövall
Planner: Mauricio Duarte Nilsson

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

EuroprideReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.