Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 juni 2010, 07:29
Totalt har Sverige 11 bidrag nominerade i Direct. Draft FCB och Farfar toppar med tre bidrag var.
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsNedlagda byrån Farfar och Draft FCB. Det är de två svenska byråer som toppar de svenska nomineringarna i Direct. Farfar med sin Nokia- World biggest signpost- kampanj samt Draft FCB med Hjälten för Radiotjänst. Båda byråerna har tre bidrag var i shortlist. Totalt har Sverige gått vidare med 11 bidrag. Åkestam Holst är nominerad med två bidrag för Posten. Lilla uppstickarbyrån From Stockholm With Love kniper även de en nominering med sin kampanj för Samsung.
DDB och Forsman & Bodenfors har en nominering var, där DDB gått vidare med Försvarsmakten och kampanjen "7500" samt Forsman & Bodenfors för IKEA. Även CP+B Europé kammar hem en nominering med Magiska julkort för Posten.
Goss som vann Guldägg för sin p-botskonvertering för Sportspec samt samt kammade hem två brons senast i Cannes Lions står helt utan nominering i år.
Tero Marjamäki
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions