Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Drama-stunten sprids explosionsartat

Publicerad: 12 april 2012, 07:26

Reklamstunten för tv-kanalen TNT har över tre miljoner visningar på Youtube – på en dag.


För att lansera tv-kanalen TNT i Belgien tog reklamteamet ett annorlunda grepp. Förbipasserande på ett torg uppmanades att trycka på en drama-knapp – "Push to add drama".  

Och när det gjordes utspelades ett rejält drama inför häpna ögonvittnen.

Byrån bakom stunten är Antwerpen-byrån Duval Guillaume Modem som har gjort flera framgångsrika virala videos.

Klippet rosas i sociala medier och har fått över tre miljoner visningar sedan i går.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.