Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dranger lämnar Farfar för Garbergs

Publicerad: 26 augusti 2009, 13:34

Det blev nio år på Farfar. Nu kliver Jon Dranger över till Garbergs. – Det blir bara mer och mer internationella jobb för Farfar. Jag har familj. Och jag känner att jag varken kan eller vill resa så mycket som arbetet kräver, säger Jon Dranger till Resume.se.


Jon Dranger, en helt vanlig kväll på Eurobest.

Jon Dranger har varit nio år på Farfar och bland annat ansvarat för byråns största kund: Nokia. Han har också varit delägare.
– Jag kommer att vara kreatör och jobba över hela linjen på Garbergs, inte bara digitalt alltså; även om jag säkert kommer att jobba mycket digitalt. Jag har en bra magkänsla inför jobbet.

Farfar har ju också gått mot en breddning i sitt erbjudande. Hade det inte roligt att vara med på den resan?
–Jovisst, men även de breda uppdragen på Farfar är eller blir internationella.

Fanns det fler alternativ till Garbergs?
–Oja, det finns gott om internationella erbjudanden.

Och ur ett svenskt perspektiv?
– Det har kommit en del propåer, men inget värt att nämna.

Hur summerar du dina nio år på Farfar?
– En helt grym resa. Det har varit otroligt roligt att få vara med från tiden när digital reklam knappt räknades till att bli vad det är i dag.

Var är den digitala reklamen på väg?
–Oj, svårt med ett kort svar. Den är i alla fall på väg att nästla sig in i all kommunikation. Det är kul att den fortfarande är så dynamisk och allt mer skapar lösningar som är idéburna och inte bygger på imponerande produktioner. Och det är många fler som gör bra saker.

Farfar har också lanserat en ny hemsida, har du varit med och utvecklat den?
– Nej, faktiskt inte. Det är så många andra som haft sitt finger i den syltburken.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.