Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dränk ett pojkband i ny kampanj

Publicerad: 21 november 2012, 07:01

En stillbild från reklamfilmen.

I den nya interaktiva reklamen, signerad TBWA Italy, för Henkel's "Bref Power Active 4-in-1" toalettbollar, får du chansen att dränka ett pojkband.


För det första, toalettbollar är sådana som man hänger ner i toaletten  för att rengöra den. Varför inte illustrera detta med ett pojkband?

Det är tanken bakom TBWA Italys interaktiva kampanj där användaren får  möta pojkbandet The Ball Dream Boys. Användaren kan dränka  pojkbandsmedlemmarna, som är dansar och sjunger i runda burar, med vatten genom att  dra i en kedja.

Ju mer du dränker killarna desto mer kläder åker av dem vilket till slut visar deras relevans för produkten.

Även om TBWA Italys creative director, Hugo Gallardo, inte  vill avslöja huruvida formen på produkten ledde till idén om att ogenerat  använda snygga lättklädda män så säger han att kampanjen riktar sig  till unga kvinnor.

Även om kampanjen skapades i Italien är den gjord för flera marknader runt om i världen.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.