Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 november 2012, 07:01
En stillbild från reklamfilmen.
I den nya interaktiva reklamen, signerad TBWA Italy, för Henkel's "Bref Power Active 4-in-1" toalettbollar, får du chansen att dränka ett pojkband.
För det första, toalettbollar är sådana som man hänger ner i toaletten för att rengöra den. Varför inte illustrera detta med ett pojkband?
Det är tanken bakom TBWA Italys interaktiva kampanj där användaren får möta pojkbandet The Ball Dream Boys. Användaren kan dränka pojkbandsmedlemmarna, som är dansar och sjunger i runda burar, med vatten genom att dra i en kedja.
Ju mer du dränker killarna desto mer kläder åker av dem vilket till slut visar deras relevans för produkten.
Även om TBWA Italys creative director, Hugo Gallardo, inte vill avslöja huruvida formen på produkten ledde till idén om att ogenerat använda snygga lättklädda män så säger han att kampanjen riktar sig till unga kvinnor.
Även om kampanjen skapades i Italien är den gjord för flera marknader runt om i världen.
Linus Fremin