Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 juni 2015, 10:32
Bild ur filmen.
På veckodagarna har vi anammat de europeiska dryckesvanorna. Men på helgen kör vi loss med klassiska dunderfyllor. I den nya kampanjen vill IQ belysa den ohållbara kombinationen.
IQ vill få svenskarna att dricka mer måttfullt. I den nya kampanjen tar de fasta på vårt allt mer kontinentala drickande, samtidigt som helgfyllorna lever kvar.
– Med den här kampanjen vill vi få människor att reflektera över sin alkoholkonsumtion. Idag dricker vi allt oftare mitt i veckan samtidigt som det fortfarande är vanligt att dricka på helgen vilket kan medföra risker, säger Magnus Jägerskog, vd på IQ i ett pressmeddelande.
Filmen är gjord av Forsman & Bodenfors i samarbete med Giants & Toys och Scream. Kampanjen kommer att rulla ända fram till oktober i tv och digitalt, med uppehåll i juli månad.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare:ChristinaLuttroppVoquer,ÅsaMarkén,MagnusJägerskog
Projektledare: MariaBergkvist
Produktionsledare:HelenaLignell
ArtDirector: TedMellström
Copywriter: JacobNelson
Byråproducent: MagnusKennhed
Produktionsbolag: Giants&Toys
Regissör:JensJonsson
Mediebyrå: Scream
Fredrik Thambert