Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Driver med svenskarnas ”kontinentala drickande”

Publicerad: 16 Juni 2015, 10:32

Bild ur filmen.

På veckodagarna har vi anammat de europeiska dryckesvanorna. Men på helgen kör vi loss med klassiska dunderfyllor. I den nya kampanjen vill IQ belysa den ohållbara kombinationen.


Ämnen i artikeln:

Giants & ToysScreamForsman & Bodenfors

IQ vill få svenskarna att dricka mer måttfullt. I den nya kampanjen tar de fasta på vårt allt mer kontinentala drickande, samtidigt som helgfyllorna lever kvar.

– Med den här kampanjen vill vi få människor att reflektera över sin alkoholkonsumtion. Idag dricker vi allt oftare mitt i veckan samtidigt som det fortfarande är vanligt att dricka på helgen vilket kan medföra risker, säger Magnus Jägerskog, vd på IQ i ett pressmeddelande.

Filmen är gjord av Forsman & Bodenfors i samarbete med Giants & Toys och Scream. Kampanjen kommer att rulla ända fram till oktober i tv och digitalt, med uppehåll i juli månad.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare:ChristinaLuttroppVoquer,ÅsaMarkén,MagnusJägerskog

Projektledare: MariaBergkvist
Produktionsledare:HelenaLignell
ArtDirector: TedMellström
Copywriter: JacobNelson
Byråproducent: MagnusKennhed
Produktionsbolag: Giants&Toys
Regissör:JensJonsson
Mediebyrå: Scream

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.