Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag14.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Droga5 plockar över F&B:s digitalchef

Publicerad: 18 september 2014, 08:23

Niklas Lindström blir chef för interaktiv produktion på Droga 5 i New York. Han kommer närmast från en roll som digital chef på Forsman & Bodenfors, där han bland annat har jobbat med Volvo Lastvagnar som fick stor uppmärksamhet i världen med Jean-Claude Van Damme-filmen Epic Split.


Ämnen i artikeln:

Volvo lastvagnarEpic SplitDroga5Forsman & Bodenfors

Niklas Lindström har tidigare drivit digitala projekt för BBDO New York och har erfarenhet från kunder som AT&T, FedEX, General Electrix och HBO.

Han har dessförinnan jobbat för B-Reel och bland annat hjälpt bolaget att starta sin verksamhet i New York.

Niklas Lindström har också vunnit priser för alltifrån Axe och Dorito till Google.

- Niklas har varit i ledande roller på båda sidor av ekvationen – byrån och produktionssidan, säger Droga 5:s chefskreatör Sally-Ann Dale tillika Niklas Lindströms nya chef I ett uttalande.

Han ska bland annat förstärka Droga5:s förmåga när det gäller att skapa en god kontakt med konsumenterna – Droga har storkunder som American Express, Coca-Cola, Motorola och Toyota, enligt Adweek.

Niklas Lindström tar över efter Robert Valdes, som lämnade byrån i februari efter endast nio månader, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.